Profilartikel om Bureau P v. Anette Kalle Larsen bragt i medlemsblad nr. 3, 2019, Webtimiser.dk Erhvervsklub.
Passioneret markedsføring af din virksomhed
Fra palæ til planlægning
”Ugen startede smukt i Moltkes Palæ i det centrale København, hvor jeg med en interviewguide i hånden styrede en række interviews til videooptagelser. Dagen efter var jeg tilbage på kontoret i Holbæk for at tilrette en forretningsplan og skrive webtekster for en lokal entreprenør. Samtidig fik jeg afsluttet en tilfredsundersøgelse for en større kunde og planlagt et markedsføringshjul for efteråret sammen med en helt fjerde kunde,” fortæller Anette Kalle Larsen.
Anette er kommunikationsrådgiver og ordstrateg i Bureau P, som hun stiftede, da hun flyttede til Holbæk med familien. Bureauet har kontor midt i Holbæk, så lokale kunder let kan komme forbi, eller hun kan komme ud til dem.
Personlig markedsføring sælger bedre
”Jeg vil altid gerne starte en opgave med en god snak over en kop kaffe. For markedsføring, der virker, handler rigtig meget om at lytte til og forstå arbejdet i hver enkelt virksomhed. Derfor skal jeg vide, hvad I er særlig dygtige til i din virksomhed. Hvor adskiller I jer fra konkurrenter i samme branche.”
Bureau P laver klar kommunikation og markedsføring for både private virksomheder og offentlige kunder. Det er fx webtekster, sociale medier, lokale salgskampagner eller større strategier. Alle virksomheder adskiller sig på hver deres unikke facon, og det er netop det, bureauet fortæller til virksomhedernes målgrupper.
Tal til de få – og ikke til alle
Anettes bedste råd til dig, der skal have solgt et produkt eller en ydelse, er at afgrænse din markedsføring. Bliv klar på om det er folk med et akut problem, kvinder, mænd, unge, ældre, bilejere, høje personer, friluftsfolk, storbymennesker eller nogle helt andre, der er interesserede i et køb hos dig.
”Herefter skal du tale direkte ind i hjertet på dine kernekunder, så de får lyst til at springe op og købe med det samme. Du skal ikke forsøge at ramme alle med din markedsføring på én gang. For så er der risiko for, at dine budskaber bliver så brede, at ingen reagerer. Det er så fedt, når det virker, og kernekunderne reagerer.”
Kursus og verdensmål
Ugen kommer til at slutte i Birkerød hos en kunde, der har udviklet bæredygtige løsninger til at rense spildevand. Det er Bureau P ved at markedsføre som en del virksomhedens nye CSR-politik, der er inspireret af FN’s verdensmål.
”Men inden da skal jeg omkring en samarbejdspartner og planlægge et markedsføringskursus, som vi afholder senere på året. Det gælder jeg mig til at tilbyde,” afslutter Anette Kalle Larsen.
Følg os på Facebook
Følg med i hvad vi laver hos Bureau P på vores Facebook side, eller læs flere spændende artikler om markedsføring på vores blog.