Hvis du ikke allerede har en Google My Business-profil, så sørg for at få en. Det er gratis at oprette denne profil, som er med til at give din virksomhed en bedre synlighed i googlesøgninger – og det er ofte en lige vej til flere kunder.
Hvad er Google My Business?
Google My Business er det felt, der dukker op til højre, når du googler efter en virksomhed. Her kan du blandt andet indsætte billeder, kontaktoplysninger, åbningstider og et link til din hjemmeside. Kontakt Google og sørg for at få administrationsrettigheder til din virksomheds Google My Business-profil.
Det er ganske gratis at oprette Google My Business for din virksomhed – og det vil være dumt ikke at gøre det, hvis du er interesseret i øget synlighed og flere kunder. For ofte er Google My Business-profilen den første, der dukker op, når folk søger efter din virksomhed.
Sørg derfor altid for at din Google My Business-profil er korrekt opdateret med alle oplysninger, så folk kan ringe dig op direkte, dine åbningstider er synlige og Google Maps kortet virker. På den måde er dine kunder kun ét klik væk fra et besøg hos dig og en god handel.
Øger din lokale synlighed
Med en udfyldt Google My Business-profil kommer du tættere på dine kunder – og de kommer tættere på dig og dine ydelser.
I eksemplet nedenfor har jeg lavet en googlesøgning på ”kommunikation Holbæk”, og her dukker Bureau P op i top-3. Den placering har min Google My Business-profil været med til lave. For med en god Google My Business-profil er du ikke kun synlig, når folk googler dit navn, men du er også synlig ved søgninger efter de ydelser og produkter, du sælger.
Optimer løbende din Google My Business-profil
I ovenstående visning af lokale google-resultater er der kun plads til 3 resultater. Så hvad gør du, hvis du virksomhed ikke lægger i denne top-3?
Du sørger for at optimere din hjemmeside og din Google My Business-profil bedre end dine konkurrenter, så du kan rykke derop. Det kan selvfølgelig være lettere sagt end gjort, men her er nogle konkrete tricks, der kan få dig til at rykke derop af.
- ANMELDELSER Få tilfredse kunder til at smide en anmeldelse på din Google My Business.
- OPDATER DIN INFORMATION Sørg for at din virksomheds navn, adresse og kontaktinformationer altid er fuldt opdaterede. Ellers forvirrer du både dine kunder og Google.
- OPDATER DINE ÅBNINGSTIDER Det er helt essentielt at du angiver alle åbningstider her – både de faste, lukkedage ved helligdage, ekstra åbent op til jul o.lign.
- VÆLG DIN KATEGORI Din primære kategori kan fx være ”grusgrav” eller ”marketing virksomhed”
- LAV LØBENDE NYE OPSLAG Google belønner aktive profiler, så sørg for at med jævne mellemrum at få offentliggjort nye opslag og lagt flere fotos på.
- HUSK FOTOS Det gør din profil personlig og viser, at du er en levende virksomhed med produkter, ansatte, daglige aktiviteter mv.
Så invester en time eller to i at etablere din Google My Business- profil. Det er en god investering, som du vil blive belønnet for i form af mere synlighed og flere kunder – what’s not to like 😉
Har du brug for hjælp til at komme i gang?
Der er stort potentiale i øget online synlighed for din virksomhed ved at få en Google My Business-profil, men det kan være forvirrende at komme i gang. Derfor er du altid velkommen til at kontakte mig på 5223 3633 eller anette@bureaup.dk