E-mail marketing

Fasthold dine nuværende kunder: Vidste du, at det koster 7 gange mere at skaffe nye kunder, fremfor at sælge til tidligere eller nuværende kunder? Derfor er e-mail marketing så effektivt!

Et 2-dages kursus for virksomheder, der drømmer om at sælge mere til deres kernekunder via markedsføring på de sociale medier sammen med et effektivt online nyhedsbrev, der også giver direkte mersalg.

Deltagerne vil efterfølgende være i stand til at:

(1) opbygge en modtagerliste (indsamle e-mail adresser) med kvalificerede kundeemner

(2) skrive skarpe og sælgende overskrifter, emnelinjer i e-mails & SoMe-opslag

(3) udsende e-mails, der rent faktisk sælger

(4) lave målrettet markedsføring med effektive kampagner fx op til højtider, mærkedage eller events.

Uanset hvad du arbejder med, så oplever du helt sikkert dygtige konkurrenter. Hvordan giver du dig selv et forspring ift. de konkurrenter? Det kan du gøre ved at markedsføre dig klogt, forbedre dine webtekster og ikke mindst ved at opbygge et godt nyhedsbrev med trofaste læsere, der er interesserede i dine produkter/ ydelser. Du skal ikke alene forklare dine ydelser, men også fremhæve kvaliteten og det udbytte, dine kunder kan høste ved at købe dem. Du skal vise løsningen på dine kunders problemer.

“Tilmeld dig vores nyhedsbrev – klik her”

Rigtig mange virksomheder har en funktion på deres website eller webshop, hvor man kan tilmelde sig deres nyhedsbrev. Og rigtig mange virksomheder har ikke en klar strategi for hvordan de rent faktisk begynder at lave mersalg via dette nyhedsbrev. De udsender måske “månedens nyhedsbrev”, som alt for få modtagere får åbnet og læst. Men det kan vi hjælpe med at få ændret på. I løbet af de 2 kursusdage vil vi give dig strategiske værktøjer til at bruge dit nyhedsbrev meget mere effektivt.  

For det handler ikke om dig og “månedens nyhedsbrev”. Det handler om dine kunder, og den forskel kan du gøre for dem. Mennesker køber fra mennesker, og netop derfor skal du brande dig og vise potentielle kunder, hvor dine produkter/ ydelser er unikke. Du skal også sørge for, at dine kernekunder rent faktisk ser dine nyhedsbreve og bliver inspireret til at handle. Alt det får du effektive værktøjer og metoder til på dette kursus.

Kurset af holdes: onsdag d. 28. oktober og torsdag d. 29. oktober i Holbæk Sportsby. 

På kurset vil vi gå det hele igennem af A til Z, og alt dette får du med hjem:

metoder til at skrive præcise overskrifter, så folk rent faktisk gider læser videre

at bruge storytelling, så kunderne ser din passion/ dit brand

redskaber til at strukturere og skrive gode salgstekster, der er målrettet dine kernekunder

tips & tricks til professionel e-mail marketing og de sociale medier

hvordan du med e-mails kan genaktivere tidligere eller eksisterende kunder

metoder til at skaffe e-mail adresser til dit nyhedsbrev (denne del er ekstrem vigtig)

at tilrettelægge en kampagne med e-mail marketing – herunder stuktur, indhold, frekvens, timing mv.

grundlæggende opsætning af nyhedsbrev og integration til din hjemmeside eller webshop

Undervejs viser vi gode eksempler til inspiration, og du får et øvelseshæfte, og efter hvert emne vil der være tid til at arbejde med opgaverne. På de måde kommer alle kommer godt i gang med e-mail marketing allerede i løbet af kurset.

 

Første kursusdag

Den første dag vil omhandle det at skrive gode tekster – ikke kun i dit online nyhedsbrev men i al din kommunikation. Du får indsigt i hvordan, du skriver super gode og sælgende tekster, der giver flere ordrer i bogen. Hvordan du strukturerer dine kampagner, så du har en regulær plan at gå efter. Hvordan du får defineret din kernekunde og dermed bliver i stand til at kommunikere mere præcist. Og ikke mindst hvordan du laver et årshjul og dermed får skemalagt dine aktiviteter.

 

Anden kursusdag

Her går vi i dybden med alt det tekniske. På selve dagen lærer du at komme godt i gang med e-mail marketing, og du lærer hvordan du sender e-mails ud der rent faktisk sælger. Hvordan du indsamler e-mail adresser på kvalificerede kundeemner, som du senere kan sælge til. Hvordan genaktiverer du “gamle kunder” og får dem til at købe mere af dig, og meget mere…

“Jeg har 100% fået noget ud af kurset. Det har givet mig “blod på tanden” til at udvikle min e-mail marketing. Og så har jeg fået lyst til at lægge janteloven på hylden og give den gas! Jeg vil klart anbefale kurset til andre.”

Anette Kalle Larsen er den ene af de to undervisere på kurset. Til dagligt arbejder hun som kommunikationsrådgiver og tekstforfatter i Bureau P, som hun etablerede i 2016. Hun er ekspert i skarpe tekster og gode overskrifter, som øger salget hos hendes kunder via e-mail marketing og organiske opslag på de sociale medier. Anettes kunder er bl.a.: Stenlille Grusgrav, Skadedyrforbudt.dk, Københavns Kommune og Københavns Malerlaug.

Bjarke Petersen er den anden af de to undervisere på dette kursus. Siden 2015 har han arbejdet med online marketing og har oparbejdet en masse kompetencer indenfor Facebook annoncering og e-mail marketing. I samme periode har han selv drevet en handelsvirksomhed i Holbæk og ved hjælp af e-mails skaffet mere end 25% af den samlede omsætning. Hans fokus på dette kursus er på e-mail marketing delen.

Workshoppen er relevant for dig, der: 

  • arbejder med salg og markedsføring i en virksomhed.
  • er selvstændig i egen virksomhed.
  • har ambitioner om at få meget mere ud af din e-mail markedsføring.

Praktiske informationer: 

Dato:  Onsdag den 28. oktober og torsdag den 29. oktober 2020.

Sted: Holbæk Sportsby

 Pris: Denne gang er prisen ganske særlig lav, da  der er det allerførste kursus af sin slags, vi afholder. Fremover kommer dette 2 dages kursus til at koste 8.000 kr. (ex. moms) pr. deltager.

Din Early Bird pris: 2.495 kr. (ex moms) inkl. frokost og drikkevarer for begge dage. Den 5. oktober stiger prisen til 3.495 kr. (ex. moms)

Betaling: Når du klikker på knappen herunder, bliver du viderestillet til en betalingsside for kurset. Selve betalingen foregår online med betalingskort. Betalingen er bindende.

Covid-19

På de to kursusdage vil der være behøring afstand mellem deltagerne og masser af håndsprit på bordene. Ligeledes vi der være flaskevand, så deltagerne ikke kommer til at røre ved de samme ting. I tilfælde af at Holbæk bliver lukket ned, vil kurset blive afholdt digitalt, og deltagerne vil have mulighed for at deltage via Zoom. Kun såfremt en eller begge undervisere bliver syge vil kurset blive helt eller delvist aflyst.

Mere information

Send en mail til anette@bureaup.dk med dine kontaktoplysninger eller udfyld kontaktformularen.

Vi har udviklet kurset, fordi vi møder mange selvstændige og andre virksomheder, som søger hjælp til god markedsføring, der rent faktisk virker. Vi glæder os til at videregive vores erfaringer og hjælpe dig i gang.

/Bjarke Petersen & Anette Kalle Larsen

Spørgsmål til kurset

Gl. Ringstedvej 33, 4300 Holbæk 

Email: info@bureaup.dk

CVR: 37 33 38 40

BUREAU P

Telefon: 52 23 36 33